Hielko

Hielko

Welkom

Welkom op mijn blog over Roofvogels en Valkerij.
Ik ben sinds een aantal jaar werkzaam op de Roofvogelboerderij in Berkel en Rodenrijs. We trainen hier verschillende roofvogels, uilen en andere soorten vogels zoals ooievaars, pelikanen en raven. We geven roofvogelshows in het Archeon en op locaties in heel NL. Daarnaast geven we hier veel workshops zodat mensen ook zelf kunnen vliegen met de roofvogels en uilen!




maandag 26 juli 2010

Boze poes op de Roofvogelboerderij

Natuurlijk hebben we niet alleen roofvogels op de roofvogelboerderij, zo hebben we honden,koeien,paarden en natuurlijk af en toe een wilde muis.
De laatste dagen hebben we deze ''zoogdier verzameling'' een stuk uitgebreid met een Fennek vosje en een prachtige Serval!
Het vosje zien er uit als een chihuaha met grote oren,met het karakter van een boze pitbull....
Nu hij er al een tijdje zit word hij steeds rustiger en leuker....
We zijn nu zo ver dat je er echt bij kan gaan zitten en aaien,een erg leuk en speels ding!

EN dan hebben we nog de Serval...
Het is een prachtige kat! met een erg sterk karakter...
Toen hij aankwam moest hij snel in een hok...nou gieren voliere was schoon en leeg dus..daar maar in.
Dag er na wilden we hem toch graag in een open voliere hebben dus moesten we hem EVEN verhuizen...
Nou is die kat dus weggehaalt uit zijn vertrouwde omgeving (huis waar hij groot gebracht is met de hand) en komt hij in een vreemd hok met vreemde mensen.....daar word zo diertje niet zo vriendelijk van!

Dus ik de voliere in..bij een wilde kat...met een slecht humeur....en een kilootje of 18...
Handschoen aan en vangen maar....uhuuu....
na meerder mislukte pogingen had ik toch besloten om toch maar 2 handschoenen aan te doen en wat meer dan alleen een t-shirt en korte broek!!...

Dus.poging 2..met publiek (buiten de voliere die mietjes), een overal en ook maar een crosshelm op gedaan....je weet maar nooit..

Boze poes viel weer een paar keer springend aan!....erg spannend.....pakte nog een keer vol de handschoen vast met zijn klauwen en bek....en beet zo een gat in me arendhandschoen!!!

De vorige eigenaar had er 1,5 uur over gedaan voordat dat beest in de kist zat....ik deed er 15 minuten over...

Eenmaal wat uitgeput(wij allebei) ging de kat liggen...op zijn rug met pootjes omhoog....dus ik mijn kans gepakt en de poes bij de nek gepakt!
Gelukkig had ik ook een laken om me handschoenen heen gedaan zodat hij zijn klauwen niet in me kruis kon zetten...
Oke ....poes vast...maar...wat nu!...
kist maar de kooi in laten komen poesje draaide en HAP....zaten me vingers in zijn bek....AUW....door de rechter handschoen heen....(wat een gewone leren handschoen was)
2 PRACHTIGE gaten in me vingers....en hele nagel beurs...
Eindelijk zat het schatje in de kist en kon hij naar zijn nieuwe verblijf!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten