Hielko

Hielko

Welkom

Welkom op mijn blog over Roofvogels en Valkerij.
Ik ben sinds een aantal jaar werkzaam op de Roofvogelboerderij in Berkel en Rodenrijs. We trainen hier verschillende roofvogels, uilen en andere soorten vogels zoals ooievaars, pelikanen en raven. We geven roofvogelshows in het Archeon en op locaties in heel NL. Daarnaast geven we hier veel workshops zodat mensen ook zelf kunnen vliegen met de roofvogels en uilen!




maandag 14 februari 2011

Nieuwe aanwinst.

Jaja jullie lezen het goed! Een nieuwe aanwinst is aangekomen op de roofvogelboerderij.
En niet zo maar een nieuwe aanwinst...maar...een persoonlijke nieuwe aanwinst!
Al een tijdje heb ik een arend op het oog en eergister was het eindelijk zo ver!
Ik ging mijn eerste eigen arend kopen!

Een tijdje geleden viel mijn oog op een heel groot steenarend wijf,een wijf uit mijn dromen zal ik haar maar noemen...
En uiteindelijk heb ik toch besloten om haar te gaan kopen!
Alles geregeld,papieren zaten in mijn zak en daar liep ik dan,richting de voliere waar mijn nieuwe aanwinst al aangelijnt klaar zat..
Er waren al wat spook verhalen over dit monster dus ik liep met vol vertrouwen de kooi in!
Meteen gingen haar veren omhoog,veel schijn dreige dus ik steek met volle overtuiging mijn handschoen uit en mevrouw stapte netjes op!
Duidelijk heeft zij al de nodige training ondergaan, maar blijkbaar toch te agressief voor de vorige eigenaar en toen is zijn te koop gezet!

Trots liep ik met mijn nieuwe aanwinst richting de auto en vloog zij nog een keertje af van de handschoen...nou dat is wel weer even gewichtheffen met 5600 gram op je arm!!!



Echt een bakbeest maar ook weer zo mooi!

Vrij makkelijk stapte zij in de vervoerskist en het was op naar huis!!
Even rustig op het gras vast gezet en daarna in haar eigen voliere..

De eerste week mag zij even lekker rustig wennen en daarna,begint de training!
De plannen zijn er flink mee te gaan vliegen zodat zij haar energie goed kwijt kan raken (arenden kunnen flink agressief worden als zij hun energie niet kwijt kunnen) en uiteindelijk er mee te gaan jagen in belgie of schotland!

Toch wel apart, mijn eerst zelf gekocht vogel was een kerkuil.(Daarna een sakervalk gekregen)
De tweede een europese oehoe en nu koop ik een steenarend wijf!

Vlieg nu al bijna 2 jaar met Buck (zie blog Buck) de mannelijke steenarend en dat is toch wel mijn oogappeltje geworden!
Buck!

Een super vliegende vogel met de nodige hoeveelheid pit!
Door hem ben ik zeker verslaafd geraakt aan het steenarend virus!
De steenarend als in de soort heeft niet zo'n goede naam je hoort vaak dat ze agressief zijn,overal op jagen,eenkennig zijn en zoiezo een vogel (zoals alle roofvogels) die je altijd goed in de gaten moet houden..
Dit klopt allemaal en door dit karakter ben ik zo verliefd geworden op deze prachtige soort.
Om nu een eigen arend te kopen is voor mij echt een droom die uitkomt!
Dit allemaal natuurlijk te danken aan mijn werk op de roofvogelboerderij ,daar de nodige ervaring(mijn eerste stage dag was iets langer dan 3 jaar geleden)  met de grote roofvogels op gedaan om deze droom toch eindelijk uit te laten komen!



Mijn nieuwe steenarend
Mijn eigen arend,een droom die uitkomt maar toch ook weer een nieuwe uitdaging en weer en boel nieuwe ervaringen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten